Trendy marketingowe na 2021 – które są szczególnie warte uwagi?

0
969
Trendy marketingowe na 2021

Marketing jest jedną z najbardziej dynamicznie zmieniających się dziedzin. Skuteczność działań na tym polu zależy więc w znacznej mierze od śledzenia trendów. Te na 2021 rok w znacznej mierze będą podyktowane przez zdeformowaną rzeczywistość, w jakiej przyszło nam żyć ze względu na pandemię. Dowiedz się, które z tendencji będą najwyraźniejsze i które z nich są najbardziej godne uwagi.

Visual commerce

Rok 2020 okazał się prawdziwie przełomowy dla rynku e-commerce ze względu na ograniczenia w działalności sklepów stacjonarnych. Dzięki pandemii coraz więcej konsumentów docenia wygodę i pewność wirtualnych zakupów, ale niektórym z nich brakuje możliwości dokładnego obejrzenia, przymierzenia czy też przetestowania produktów. Dlatego na znaczeniu zdecydowanie zyskuje Visual commerce, a więc handel wizualny. Bardzo dokładne zdjęcia produktów (również te 360°), filmy i animacje będą w najbliższym czasie podstawą do sukcesu w sprzedaży. Dobrym rozwiązaniem może się też okazać rozwijanie i wykorzystywanie potencjału AR (rozszerzonej rzeczywistości) lub VR (wirtualnej rzeczywistości). Dzięki nim zakupy w sieci mogą stać się jeszcze bardziej realne. Warto pamiętać, że to wpłynie zaś nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale również na poprawę satysfakcji klienta czy też zmniejszenie ilości zwrotów.

Sprzedaż multikanałowa (omnichannel)

Wyraźnym trendem będzie też prowadzenie strategii multikanałowych, to znaczy integracji wszystkich dostępnych kanałów pozwalających na obsługę klienta i komunikację z nim. Możliwość korzystania z dowolnego, aktualnie najwygodniejszego kanału sprzedaży będzie niezwykle ważna dla klientów. Szczególną uwagę należy zwrócić na platformy zakupowe wdrażane przez media społecznościowe – np. Facebook czy Instagram. W założeniu maja one sprawiać, by zakupy stawały się bardziej intuicyjne, umożliwiając np. natychmiastowe dodanie do koszyka rzeczy widzianej na zdjęciu czy w filmie. Dzięki nim kanały marki w social media staną się jeszcze ważniejsze i prawdziwie wielofunkcyjne. Istotne znaczenie będą miały również wszelkie formy współprac z influencerami – w ich planowaniu warto skorzystać z pomocy doświadczonej agencji influencer marketingu, która sprawi, że wielokanałowe przekazy okażą się skuteczne.

Automatyzacja reklam

Marketing internetowy będzie stale się rozwijać, a wraz z nim automatyzacja. Mechanizmy sztucznej inteligencji i machine learning pozwalają stale je udoskonalać. To niezwykle ważne, ponieważ w dobie wielu kanałów komunikacji i coraz większej ilości dostępnych opcji zarządzanie reklamą na wszystkich polach staje się trudne. Dlatego takie zagadnienia jak automatyczna segmentacja i personalizacja treści czy optymalizacja kampanii w oparciu o trendy i prognozy stają się naprawdę kuszące. Automatyzacja obiecuje efektywniejsze wykorzystanie budżetów i zmniejszenie nakładów pracy. Trudno więc podważyć jej znaczenie i atrakcyjność.

Nowe metody wyszukiwania

Sposób, w jaki konsumenci szukają informacji, stale się zmienia. Obecnie popularne jest przede wszystkim wyszukiwanie głosowe za pomocą Siri, Alexy od Amazona czy Asystenta Google, a także wyszukiwanie wizualne – np. na podstawie zdjęcia lub zrzutu ekranu. Nowoczesne technologie umożliwiają wyszukiwanie produktów wypatrzonych np. na zdjęciu w internecie, ale również podobnych do tych, które użytkownik ma już w domu. To wyjątkowa szansa szczególnie dla firm e-commerce! 2021 rok może być w tym zakresie przełomowy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here